Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie of deze melding verbergen?

Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .

€ 18,50

  • € 18,50
  • 17 Sep. 2018, 21:46:48
  • 109 x

 
Stuur deze advertentie door naar een vriend(in)

n

Neem contact op

Omschrijving

Cadance

Ontwerp Owens (VS) Norman G. Owens (1912-2008) ontwierp de Zeegatkruiser voor Californische wateren, maar dan wel met de lijnen van een klassiek Nederlands scherp jacht uit de jaren '60 van de vorige eeuw.

Bouw Moerman 1962, L. Moerman N.V, Rochus Meeuwiszoonweg 2 , Brielle (1953-1973): een verdwenen, ambachtelijke Zuid-Hollandse werf, gespeciliseerd in stalen jachten.

Eerste indruk

• Stalen S-spant met weggesneden voorvoet, aangehangen roer en strijkbare mast. De romp is grijs, de opbouw wit, de antifouling antraciet.

• De zeilen zijn vrijwel nieuw, de gereviseerde motor is in 2017 geplaatst, de state of the art elektronische navigatie-apparatuur is van Raymarine.

• De Cadance is probleemloos single handed te zeilen. Bij licht weer pakt het schip snel op. Bij zwaar weer is het goed beheersbaar. Onder motor is de Cadance soepel te manoeuvreren.

• Het schip is geschikt voor kustwater en ruime binnenwateren.

Hoofdafmetingen

• Lengte (LOA): 9,66 m

• Breedte: 2,61m

• Diepgang; 1,45 m

• Doorvaarthoogte: 13,60m (gestreken met sprenkel staand: 2,65m)

• Waterverplaatsing: 4,5 ton

L.Moerman NV, Brielle, 1962

2Romp Het schip is van verzinkt staal. In 1998 is het dek vernieuwd. In 2016 is het bovenwaterschip geschilderd in Epifanes Mono-urethaan. Het dek is afgewerkt met antislip dekverf . Het onderwaterschip heeft een standaard verfsysteem voor stalen schepen. De ramen aan BB en SB zijn van gehard glas, gevat in nieuwe rubbers.

Motor Gereviseerde Yanmar 3GM, diesel, 27 pk; in juli 2017 ingebouwd. Intercooling en natte uitlaat. Alles is nieuw: VETUS 3-blads schroef (P3B15X13R) met touwsnijder, 25mm schroefas, schroefaskoker, watergesmeerde lagering, motorfundatie, éénhands-bediening, 55 liter kunststof diesel tank met waterscheider, wierpot, bedieningspaneel in de kuip.

Mast

• Torentuig met strijkbare mast: mastkoker met mastbout, strijkwant, sprenkel en takel . De sprenkel is alleen op het schip bij het strijken van de mast. Strijkwant en takel zijn aan boord.

• ProFurl rolreefinstallatie C420 met 10mm voorstag, vernieuwde lagering

• Mast: 12,50m, geanodiseerd aluminium

• 1 paar zalingen, geanodiseerd aluminium

• Giek: grenen, epoxy verlijmd, DD-lak grijs

• Spinnakerboom: geanodiseerd aluminium

• Vallen op de mast met Anderson 10 lieren

• Alle vallen zijn nieuw

3

Zeilgarderobe

• Grootzeil Sailselect, 2011, 2 weken gebruikt: 20,2 m2, toplat doorgelat, off shore/racing 7 Oz (305gr) High Modulus Premium Dracron, cross-cut. 2 reven. cunningham hole, blauwe trimstrepen, zeillatten, lazy jacks. Nieuwe donkerblauwe huik

• Rolreefgenua Sailselect ,2011, 2 weken gebruikt: 26,1 m2, 135% (LP = 4,85m), off-shore/racing, 7 Oz (305gr) High Modulus Premium Dacron, cross-cut. Nieuwe donkerblauwe rolfokhoes Markilux

• High Aspect fok, geschikt voor rolreefinstallatie

• Spinnaker North Sails, in slurf, 83 m2. Strijkbaar via vluchtluik

Dekvoorzieningen

• Op voordek 1 bronzen bolder en 2 stalen klampen. Op achterdek 2 stalen bolders

• 2 ankers type Danforth, ankerlijn met 10m kettingvoorloop

• Genua schootlieren Harken 42, selftailing, 2 snelheden

• Grootschoot: 2-snelheden voetblok, Lewmar traveller

• Reeflijn rolreefinstallatie: Gibb 75 selftailing

• Keerblokken voor spinnaker schoten

• Zeerailing RVS - nieuw - met wegneembare entree (BB en SB) en rode Dynema draden

• Achterdek: ventilator op zonne-energie

Veiligheid

• Vluchtluik in voorpunt

• Radarreflector (Trilens) boven de zalingen op de mast gemonteerd

• Touwladder

• Bevestigingsogen life lines in kuip

• Henderson bilgepomp in kuip, dubbelwerkend, bilgepomp in motorruimte

• Lifeline, lifesling, joon

• Ankerbol

• Brandblusser, 2kg poeder

Navigatie Elektronisch, alles nieuw van Raymarine

• Plotter E7 in kuip

• Windmeting op de mast: windsnelheidsmeter, windrichtingmeter.

• Watermeting: dieptemeter, log, watertemperatuur.

• Fluxgate kompas

• Display in de kuip: windsnelheid, windrichting, koers, diepte en temp

• Stuurautomaat: helmstokbesturing met fluxgate kompas in het achterstag Analoog

• Sestrel Moore kompas op kajuitdak; brons. Calibratie dateert van voor de nieuwe motor

• Windex

Communicatie: Marifoon in kajuit onder brugdek: Standard Horizon 2200 (groot vermogen) met AIS en extra buitenbediening (luxe variant)

230V installatie, alles nieuw

• Victron RVS Power-inlet 16A. Afsluitbaar.

• Victron Shore Power Connector, 16A, 15m kabel neopreen 3x1,5mm.

• Lekstroomautomaat, 230V stopcontakt in kajuit

• Victron 30Ah bluewave Bluetooth waterdichte acculader

4

12V installatie

• Startaccu: Victron AGM 80Ah, nieuw

• Gebruiksaccu: Victron AGM 220 Ah, nieuw

• Citrix scheidingsrelais met noodstartfunctie vanuit kuip bediend, nieuw

• 3-kleuren toplicht, nieuw

• Stoomlicht

• Gecombineerde boordlichten op de boeg

• Heklicht

• 12V stopcontact in kajuit

• 3 plafonniers, 5 leeslampjes

Kuip, zelflozend

• 200x165cm, 2 langsbanken

• 2 bakskisten (BB en SB) met stalen luiken, knevels en veiligheidssluitingen

• 1 luik voor ruimte onder achterdek, knevel

• 1 gasbun (gasfles, wierpot en ontluchting koelwater) met stalen luik en knevel

• Brugdek met geïntegreerd motorbedieningspaneel

• 5 teakhouten vlonders - lattenroosters - op bakskisten, motorluik en brugdek

• Teakhouten dubbele toegangsdeurtjes met insektenhorren

• Teakhouten schuifluik met garage

• Helmstok

• Buiskap: GAASTRA SAILS, 2012, neerklapbaar

• 4 kuipkussen

Roer

• De blank gelakte helmstok van gelamineerd mahonie/essen is opklapbaar gemaakt

• De ophanging is vervangen door RVS bussen met nylon lagering

• Het schroefraam en de schroef zjn onlangs op elkaar afgestemd voor minder schroefeffect op het roer

Motorruimte

• Bij het inbouwen van de Yanmar diesel is de dieseltank in de motorruimte geplaatst

• De gehele motorruimte is geluidgeïsoleerd met nieuw isolatiemateriaal

• De wierpot en de uitlaatontluchting zijn buiten de motoruimte geplaatst: ruim boven de waterlijn

5

Interieur ontwerp

• De Cadance is ingetimmerd met mat gelakt sapeli mahonie

• Plafond, wanden en deuren zijn van wit plaatmateriaal

• De lichtgrijze vloer bestaat grotendeels uit 5 luiken met messing ogen

Interieur indeling Voorpunt

• Voor in de punt ruimte voor takel van strijkwant en het strijkwant zelf

• Onder de bedden is veel ruimte voor zeilen en eventueel ankergerei

• Onder de bedden zijn ook twee grote kasten

• 2 slaapplaatsen met nieuwe matrassen in driehoekvorm 190x190cm

• 2 leeslampjes, 2 afleg plankjes

• Dakluik met ventilatie

• Patrijspoort, brons Toilet (BB achter voorpunt)

• Kastjes

• Spoeltoilet, nieuw

• RVS wasbakje, wegschuifbaar, met wateruitloop

• Whale MK2 baby voetpomp, nieuw

• Zeephouder en glazenstandaard Hangkast (SB achter voorpunt): stang, legplank, optrekbare jalouzie achter deur Kajuit

• Twee langsbanken met klassiek blauwe zitkussen. Opklapbare rugleuningen waardoor twee kooien ontstaan. Lengte 190cm en 177cm Breedte: 67cm

• 2 leeslampjes

• Onder de banken grote opbergruimten

• Boven de banken afsluitbare kastjes, aflegplanken en open kastjes

• Hangoor tafel (dubbel) met 2 laden Kaartentafel (SB, achter de langsbank)

• Opbergruimtes en grote onderkast

• Leeslampje

• De navigatiehoek is eenvoudig om te bouwen tot hondekooi Keuken (BB, achter de langsbank)

• Cardanisch tweepits gascomfort, merk ENO. Nieuwe propaanfles Easyblue 5,9kg in bun, nieuwe gasslangen

• RVS spoelbak met telescopische wateruitloop, nieuw

• Whale MK3 voetpomp, dubbelwerkend en zelfaanzuigend

• Waterberging 50L op buikdenning, onder kajuitvloer, nieuw

• Bovenkastjes en lade voor kommaliewant

• Grote onderkast Bedieningspaneel voor alle elektrische functies, navigatie en marifoon

Overig

• 2 pikhaken

• 3 stootwillen

• 4 landvasten

6

 

Foto'sKlassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .Klassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .Klassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .Klassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .Klassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .
Klassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .Klassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .Klassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .Klassieke zeilboten Zeegatkruiser,prachtig klassiek stalen S-spant, l. 9,66m .